Pomarańczowa rewolucja Jastrzębskiego Węgla


Przygotowanie i wdrożenie strategii marketingowej oraz wizerunkowej klubu Jastrzębski Węgiel to zadanie, które agencja realizowała w latach 2009 – 2013. Nowe formy i zasady współpracy z partnerami oraz mediami, silne związanie kibiców z klubem, nowoczesne i nowatorskie przedsezonowe prezentacje drużyny siatkarskiej, wydarzenia wychodzące poza sportową halę, konferencje prasowe w nietypowych miejscach, systemy prezentacji reklamowej i wiele innych niestandardowych działań spowodowało, że o jastrzębskim klubie było głośno w całej Polsce.

Sympatycy jastrzębskiej drużyny przez wiele sezonów byli świadkami ciekawych nie tylko sportowych wydarzeń z udziałem swoich idoli. Siatkarze Jastrzębskiego Węgla prezentowali się przed rozpoczęciem sezonu w towarzystwie kabaretu Łowcy.B, z którym toczyli walkę na zaimprowizowanym siatkarskim parkiecie i potykali się w teleturnieju. Znany iluzjonista Maciej Pol „wyczarowywał” zespół, dziennikarz i prezenter Polsatu Sport Jerzy Mielewski w specjalnym studiu przeprowadzał ekskluzywne wywiady, a mistrz gotowania, Marek Zaremba wraz z siatkarzami przygotowywał poczęstunek dla publiczności oceniany przez grono wytrawnych ekspertów kulinarnych. Także sami fani nierzadko byli częścią wydarzeń, tworząc wielką „pomarańczową rodzinę”. Efekt „pomarańczowej rewolucji” /pomarańczowe koszulki dla wszystkich kibiców na wybranych meczach/ odbił się szerokim echem nie tylko w mediach całego kraju. „Gwiezdne” konferencje prasowe były przygotowywane między innymi w Sky Barze na najwyższym piętrze Hotelu Qubus w Katowicach /po raz pierwszy zaprezentowaliśmy tam największą ówczesną gwiazdę Plus Ligi Rosjanina Pawła Abramowa/ oraz w Planetarium w Chorzowie, gdzie z kolei siatkarze Jastrzębskiego Węgla odpowiadali na pytania dziennikarzy wspólnie z siatkarkami BKS Stal Bielsko-Biała i MKS Dąbrowa Górnicza.